Sajnálattal vesszük tudomásul, hogy valamely oknál fogva Önnek a HIBABEJELENTÉS menüpontot kellett igénybe vennie!
Kérem olvassa el az alábbi idézetet, mely az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK-ből lett átemelve!
A szöveg végén egy űrlapot talál, melyet értelemszerűen kérünk kitölteni!
A kitöltött űrlap továbbítódik központunkba. Munkatársaink ennek alapján igyekeznek felvenni Önnel a kapcsolatot és elindítani a folyamatot!
RÉSZLET AZ ASZF-ből
7. Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
A MEGRENDELŐ a SZOLGÁLTATÓ hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő MEGRENDELŐ az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a MEGRENDELŐ érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a MEGRENDELŐ az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A MEGRENDELŐ – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a MEGRENDELŐ nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a MEGRENDELŐ is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a MEGRENDELŐ egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban MEGRENDELŐ viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A MEGRENDELŐ köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A MEGRENDELŐ közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A SZOLGÁLTATÓ csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a MEGRENDELŐ részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a SZOLGÁLTATÓ nem köteles a MEGRENDELŐ kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a MEGRENDELŐnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a MEGRENDELŐ – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a MEGRENDELŐ kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a MEGRENDELŐ a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A MEGRENDELŐ a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a MEGRENDELŐnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a MEGRENDELŐ a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a SZOLGÁLTATÓ vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Egyes termékeknél SZOLGÁLTATÓ kikötheti a nem a SZOLGÁLTATÓ által kijelölt szakember által történő szakszerű üzembe helyezés kötelezettségét és annak igazolását is.
A SZOLGÁLTATÓ jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a MEGRENDELŐ kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a MEGRENDELŐ a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a MEGRENDELŐ az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Cégnév |
MEDFOUR Kft. |
Cím |
9300 Csorna, Thököly út 40. |
|
info@medfour.hu |
Levelezés |
9301 Csorna, Pf.53 |
Központi telefonszám |
06.96.593.345 |
Központi Fax |
06.96.593.346 |
A hibás, vagy hibásnak vélt terméket ugyanerre a címre kérjük eljuttatni, személyesen, vagy bármely csomagküldő vállalkozás segítségével.
Személyes átvételnél a helyszínen hibabejelentő lapot állítunk ki, csomagküldő szolgáltatás igénybe vétele esetén, kérjük a termékhez mellékelje a hibajelenség, a hiba pontos leírását. Ekkor az átvételt a csomagküldő vállalkozás szállítólevele igazolja.
Minden csomag bontásról videofelvételt, illetve fotót készítünk.
A garanciális hiba elbírálásának határideje 15 nap, de minden esetben igyekszünk azt a legrövidebb időn belül visszaigazolni.
A jótállási és/vagy garanciális igény bejelentéséhez a garancia levél és/vagy a vásárlási számla másolata szükséges, de minden esetben kétséget kizáróan bizonyítani kell a vásárlás pontos dátumát, és a terméknek pontosan beazonosíthatónak kell lennie.
Amennyiben a terméken szerepel gyártási szám, akkor a garancia levélnek minden esetben rendelkezésre kell állnia, mert a számla nem minden esetben tartalmazza a termék megnevezése és ára mellett, annak egyedi azonosítóját.
7.5. Garanciális vagy jótállási igény elutasítása
Minden jótállási és/vagy garanciális bejelentést megvizsgálunk. Amennyiben a vásárló igénye nem megalapozott, az elutasításra kerül, ekkor a bevizsgálásért díjat számolunk fel, mely 2000 Ft+ áfa azaz 2540 Ft összeg, melyet a visszaszolgáltatott gép, berendezés átadásakor az ügyfélnek "garanciális igény elbírálása" címen kiszámlázunk.
Amennyiben a garanciális igény igazolást nyer, azaz az egyes esetekben magunk, illetve a hivatott szakszerviz jogosnak találja azt, semmilyen bevizsgálási vagy egyéb költség a vásárlót nem terhelheti.
Az elutasító határozat ellen vásárló, MEGRENDELŐ jogorvoslati lehetőséggel élhet az alábbi fórumokon:
- fogyasztó védelem
- független szakértői vizsgálat
- bíróság előtt támadhatja meg a határozatot
Az alábbiakban egy űrlapot talál, melyet értelemszerűen kérünk kitölteni!
A kitöltött űrlap továbbítódik központunkba. Munkatársaink ennek alapján igyekeznek felvenni Önnel a kapcsolatot és elindítani a folyamatot!